liikunta

LIIKUNTARYHMÄT

Voimaa ja virkistystä liikunnasta!

Tutkitusti säännöllinen liikkuminen on terveydelle hyväksi. Liikunta ehkäisee tai hoitaa monia sairauksia, antaa voimaa ja virkistystä arkeen ja auttaa jaksamaan työssä. Liikkumisen tulee olla säännöllistä, monipuolista ja mukavaa. Eli kannattaa harrastaa sellaisia lajeja, joista itse pitää.
Ylikiimingissä on myös tarjolla monenlaisia mahdollisuuksia. Luonto, hoidetut kentät ja tiet sekä ladut mahdollistavat ulkona liikkumisen. Liikuntasalivuoroja on hyvin saatavilla.

Mukana on miehiä ja naisia, omaishoitajia ja hoidettavia, nuorempia ja vanhempia liikkujia. Tavoitteena toiminnassa on mukavan yhdessäolon lisäksi ylläpitää ja parantaa fyysistä kuntoa, notkeutta, liikkuvuutta ja kehittää ja parantaa lihasvoimaa ja tasapainoa ja sitä kautta pitää yllä hyvää toimintakykyä.

Ryhmissä jumpataan eri teemoin ja käytetään apuna erilaisia välineitä kuten palloja, keppejä, kuminauhoja, painoja ja erilaisia tasapainotyynyjä. Ryhmiin otetaan mukaan uusia liikkujia koko ajan.

Liikuntaryhmät jatkavat syksyllä toimintaansa. Ryhmät vuorottelevat tiistaisin 10.00 – 11.00 Joloksella ja Vepsällä. Ryhmä aloittaa 4.9. Joloksella. Ohjaajana toimii Kaija Lapinlampi.